-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:14940 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

چه كسي جنازه سلمان فارسي را غسل داد و او را كفن و دفن نمود ؟
چنانچه بر طبق روايات ( زاذان ) كه افتخار خدمتگزاري سلمان را داشت مي گويد من كنار بستر سلمان بودم ، وقتي آثار مرگ در چهره او آشكار شد ، گفتم : چه كسي شما را غسل خواهد داد ؟ فرمود : همان كسي كه پيامبر ( ص ) را غسل داد . گفتم او علي اميرالمومنين ( عليه السلام ) بود كه اكنون در مدينه است و شما در مدائن هستند ؟ فرمود :
تعجب مكن او حاضر مي شود . وقتي كه فوت كردم تو چانه مرا بستي صداي پايي خواهي شنيد ، چون سلمان بدرود حيات گفت چانه اش را بستم ديدم ، اميرالمومنين ( عليه السلام ) از پله ها بالا مي آيد .
حضرت علي ( عليه السلام ) داخل اطاق شد سلام كرد و از من حال سلمان را پرسيد و بر بالين سرش آمد و قطيفه را از روي او برچيد ، سلمان تبسمي كرد و حضرت فرمود : آفرين بر تو اي عبد صالح خدا ، وقتي كه رسول خدا را ملاقات كردي به او بگو كه از قوم تو بر برادرت چه گذشت ، آنگاه جنازه سلمان را غسل داد و كفن كرد و نماز خواند .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.